blog

Ondernemersplatform Bloovi: ‘Veloplan is er voor alle Antwerpse kmo’s die een fietsplan willen’

Thomas Vanderhoydonck

Veloplan werd uitgebreid in de kijker gezet op ondernemersplatform Bloovi. In een diepte-interview met Veloplan-kopman Thomas Vanderhoydonck wordt één van de grootste troeven van Veloplan uit de doeken gedaan: ‘Bedrijven met een fietsplan kunnen zich meteen een stuk sexyer en aantrekkelijker in de markt positioneren.’

 

De groeiende behoefte bij kmo’s om een deftig fietsplan te hebben

Bloovi en Thomas bespreken uitvoerig de speerpunten van Veloplan:

  • Veloplan speelt in op de behoefte aan fietsplannen. Thomas stelde deze groeiende behoefte vast aan fietsplannen bij Antwerpse kmo’s, maar benadrukt dat deze bedrijven niet altijd weten hoe ze er één moeten opzetten: ‘De uitwerking is gemakkelijker gezegd dan gedaan, vooral omdat er heel wat bij komt kijken op vlak van mobiliteit, HR, fiscaliteit, boekhouding, financiering, interne communicatie, enzovoort. Vaak heel specifieke materie waar de HR-afdeling of het bedrijf zelf geen kaas van gegeten heeft.’ Thomas brengt naar voren dat Veloplan deze leemte in de kennis opvult met gedegen advies en het leveren van hoogwaardige bedrijfsfietsen.
  • Veloplan geeft neutrale consultancy. In het artikel legt Thomas uit hoe Veloplan een volledig neutrale mobiliteitsconsultant is. Dat wil zeggen dat we niet gebonden zijn aan één specifieke leasingmaatschappij en daardoor altijd raad kunnen geven die 100% aansluit bij de behoeften van je kmo.
  • Veloplan bekijkt werkelijk elk aspect van je mobiliteitsbehoefte. Voor we een fietsplan opstellen voor je bedrijf, doen we een 360°-scan. Hierin wordt niet alleen gekeken naar de nood aan fietsen, maar ook hoe er een fietscultuur gecreëerd kan worden in je kmo, en welke bijkomende infrastructuur (zoals fietsenbergingen) je nodig hebt.
Thomas Vanderhoydonck Veloplan

Thomas Vanderhoydonck in zijn fietsenwinkel in Antwerpen

 

Een fietsplan als focus in je Employer branding

Bijzonder veel aandacht besteden Veloplan en Vanderhoydonck aan de rol die bedrijfsfietsen kunnen spelen in de employer branding van Antwerpse kmo’s: ‘Vooral jongere generaties vinden het ongelooflijk belangrijk dat een toekomstige werkgever een duurzame missie heeft en – zeker in Antwerpen, met zijn vele werken, druk verkeer met bijhorende parkeermoeilijkheden en zijn Oosterweelverbinding – een fietsplan kan voorleggen.’

Fietsen aanbieden om je als werkgever sexyer en aantrekkelijker in de markt te positioneren: dát is employer branding in de 21ste eeuw!

Thomas Vanderhoydonck Veloplan 2

Thomas Vanderhoydonck bemerkt dat bedrijfsfietsen in trek zijn

 

Het unieke ondernemersverhaal van Veloplan

Wij bedanken Bloovi voor hun welgemeende interesse in Veloplan. De reden waarom Bloovi interesse toont in Veloplan is overigens evident. Dit ondernemersplatform richt zich op kmo’s en andere Belgische ondernemers. Dit zijn dé mensen voor wie een fietsplan van Veloplan relevant is. Bovendien zet Bloovi graag ondernemingen in de kijker, zolang ze maar interessant genoeg zijn natuurlijk. Bloovi zoekt hiervoor naar unieke ondernemersverhalen. En wij zijn trots om te kunnen zeggen dat het unieke verhaal van Veloplan hierop aansluit!

LEES HET ARTIKEL OP BLOOVI